mandag den 28. juli 2014

Svogers Økologiske Spiseri i Sæby

Carpaccio med pasta vendt i pesto, salat og krydderurter



Normalt bruger jeg ikke en masse energi og læsertid på at anmelde restauranter, men i denne omgang gør jeg lige en  undtagelse. Jeg holder mig oftest til at anmelde hoteller, restauranter og seværdigheder på Tripadvisor, da det også er stedet, hvor jeg selv søger information, men efter det årlige koloniophold i Sæby har jeg besluttet at gøre denne undtagelse.

Her i sommer er der åbnet et nyt spisested i hjertet af Sæby, hvor fokus er flyttet fra fiskeri til madoplevelse. Der har ikke tidligere været et spisested i Sæby, hvor man kunne få denne type spiseoplevelse, og det er derfor vigtigt for mig at fremhæve stedet, da jeg ønsker, at det fortsat er der næste sommer, når jeg igen kommer til Sæby. 

Svogers Økologiske Spiseri er som navnet antyder økologisk, og fokus er i høj grad på lækre råvarer. Menuen er kort, men interessant. Der er en lækker burger med oksefilet og hjemmelavede pomfrittes, Rødtunge med hummerbisque, blåmuslinger og meget mere - og både frokost- og aftenkortet er virkelig spændende. Blandt drikkevarerne er lokale ufiltrerede æblemostvarianter som bestemt er værd at prøve. 

Det hele serveres i rammer af et virkelig venligt og servicemindet personale og smukke rustikke omgivelser inklusive en lækker gårdhave. 

Jeg kan kun anbefale et besøg eller tre. 



Topløs Sandwich med kyllingesalat, æble, salat og krydderurter


Ingen kommentarer:

Send en kommentar