tirsdag den 16. september 2014

Squashlasagne med Hytteost





Efterhånden som jeg får prøvet forskellige vegetariske retter af, bliver jeg også mere og mere glad for dem. Ikke at jeg har i sinde at blive vegetar, men der er  et hav af muligheder for velsmagende mad med meget lavt kalorieindhold, og det har sine fordele.

Denne lasagne er lavet med en squash/hytteostsauce, en tomatsauce og naturligvis lasagneplader. Det er ret simpelt, men smager godt. Du kan selvfølgelig lave din egen tomatsauce, hvis du ønsker.


Squashlasagne med Hytteost til 2 personer


Ingredienser:

2 små eller 1 stor squash
1 lille løg
2 tsk. olie
50 g. revet parmesan
250 g. Cheasy Hytteost
½ tsk. stødt muskat
salt og peber
400 ml. tomatsauce
100 g. lasagneplader

Fremgangsmåde:

1. Riv squash groft og hak løget fint.

2. Varm olie i en gryde og steg squash og løg 3-4 min. 

3. Tag af varmen og rør hytteost, halvdelen af parmesanosten og muskat i. Smag til med salt og peber.

4. Læg et lag squash i bunden af et ildfast fad. Læg lasagneplader over og tomatsauce øverst. Gentag 2-3 gange til alt er brugt op.

5. Drys parmesan på toppen og gratiner 30 min ved 200 grader. Lad lasagnen stå 5 min før den serveres.


1 kommentar:

  1. Jeg havde min tvivl... især da det kom til hytteosten. Men hvor tog jeg fejl! Det smager jo bare så godt!!! Tak for en rigtig god opskrift og tak for mad :D

    SvarSlet