søndag den 2. november 2014

Kylling i Karry med Peberfrugt og Mangochutney





Kylling i karry er lidt af en familieklassiker i Danmark, og det er en ret jeg tit tyr til, både til mig selv og når der er gæster. Denne version er opdateret med lidt af asiatiske noter - kokosmælk og mangochutney, og det giver retten en spændende og moderne smag. 


Kylling i Karry med Peberfrugt og Mangochutney til 2 personer


Ingredienser:

100 g. basmatiris

200 g. kyllingebryst
2 grønne peberfrugter
1 løg
2 tsk. olie
1 spsk. karry
2 tsk. mel
2 dl. kokosmælk
½ dl. vand
2 spsk. hot mangochutney
salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Kog risene 10 min i letsaltet vand, hæld vandet fra og lad risene trække ca. 10 min i gryden. 

2. Skær kyllingen i tern og peberfrugten i brede strimler. Skær løget i smalle både.

3. Steg løgene i olie 2 min. Tilsæt karry og steg ca. 1 minut.

4. Drys mel over, rør rundt og tilsæt kokosmælk, vand og mangochutney. Rør godt rundt og bring i kog.

5. Tilsæt kylling og peberfrugt og lad det simre til kyllingen er gennemkogt.

6. Smag til med salt og peber og server med ris. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar