torsdag den 6. november 2014

Taco Tubs med Tex Mex Kylling og Guacamole




Da jeg ryddede op i mit køkkenskab fandt jeg, helt inde bagved og et par dage over sidste anvendelsesdato, en kasse taco tubs, og de skulle jo gerne bruges relativt hurtigt, så jeg fandt denne opskrift frem. Tubs'ne er fyldt med en grøntsags og kyllingegryde og toppet med guacamole. En virkelig lækker ret der kan serveres både til  hverdag og til gæster. Tubs kan erstattes med f.eks. tacoskaller eller tortillapandekager, hvis du ønsker. 

Taco Tubs med Tex Mex Kylling og Guacamole til 2 personer


Ingredienser:

250 g. kyllingebryst
2 tsk. olie
1 fed hvidløg
1 spsk. mexicansk krydderiblanding
salt og peber
½ dåse hakkede tomater
½ squash
½ rød peber
150 g. frosne majs

1 avocado
1 fed hvidløg
½ rød chili
2 spsk. creme fraiche
1 tsk. citronsaft
salt og peber

160 g. tacotubs/skaller eller fire små tortillas

Fremgangsmåde:

1. Skær kyllingebryst i tern 1x1 cm, hak hvidløg fint, Skær squash i kvarte på langs, fjern den bløde midte og skær i tynde skiver, skær peberfrugt i tern. 

2. Svits kyllingen i olie i en gryde. Tilsæt hvidløg, mexicansk krydderiblanding, salt og peber og rør godt rund.

3. Tilsæt hakkede tomater og bring i kog.

4. Tilsæt squash, peberfrugt og majs og kog 3-4 min. 

5. Mos avocadokødet og rør med finthakket hvidløg og chili, creme fraiche, citronsaft, salt og peber. 

6. Varm taco tubs i ovnen et par minutter.

7. Fyld taco tubs med gryderetten og top med avocado. Server.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar