mandag den 16. februar 2015

Wrap med Gulerod og Hummus - og nyt ugetema: Gulerødder




Nyt ugetema: Gulerødder

Gulerødder spiser de fleste af os i lange baner hver eneste uge, men jeg tror også, at mange af os er slemme til altid at spise dem på samme måde. For mig er det revet eller bagt som tilbehør eller som gnavegulerod. Jeg vil derfor i denne uge komme med fem bud på, hvordan gulerødder kan indgå på en ny måde. I dag er det en frokost, som er virkelig fin i madpakken og super sund. Der vil derudover være to slags gulerødder som tilbehør til aftensmaden og to hovedretter, hvor gulerødderne spiller en stor rolle.

Ugens opskrifter:
Wrap med Gulerod og Hummus
Gulerodssuppe med Spidskommen
Salat af Ristsede Gulerødder, Appelsin og Feta
Karbonader med Gulerødder i Sennepsfløde
Græske Gulerødder

Wrap med Gulerod og Hummus til 2 personer


Ingredienser:

2 store tortillawraps, gerne fuldkorn
100 g. hummus - færdigkøbt eller hjemmelavet
3 store gulerødder
2 håndfulde rucola

Fremgangsmåde:

1. Smør tortillawraps med hummus.

2. Riv gulerødderne og fordel på wraps med rucola. Rul stramt sammen.

3. Pak hver wrap i husholdsningsfilm og skær skråt på midten. Server eller dæk skæringsfladen med film og pak i to madpakker.


2 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig til at se, hvad de græske gulerødder går ud på. Vi har altid grøntsagsskuffen fuld af de orange rødder, og jeg elsker, at man kan bruge dem på så mange forskellige måder. Selv med et ugetema som dit, ville jeg aldrig blive træt af dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det helt som dig. De er altid i køleskabet og ofte en del af aftensmaden. Det er også derfor det er vigtigt at få dem varieret en smule :)

      Slet