torsdag den 29. oktober 2015

Indisk Curry med Oksekød og Kikærter




Mange indiske curry'er skal stå og koge i timevis, men denne version kan laves på en helt almindelig hverdagsaften. Retten er spicy men kan reguleres med mængden af karrypasta.

Jeg bruger end Madras karrypasta, som jeg har fundet i en special-butik. Hvis man ikke kan få fat i den, eller en anden indisk karrypasta, så kan en gul karrypasta fra supermarkedet bruges. Men det kan godt betale sig at skaffe en indisk. 

Indisk Curry med Oksekød og Kikærter til 2 personer


Ingredienser:

2 oksesteaks af ca. 125 gram
2 tsk. olie
1 løg i skiver
1 spsk. Madras karrypasta
2,5 cm. ingefær, finthakket
3 dl. grønsagsbouillon
½ ds. kikærter, skyllet og afdryppet
4 forårsløg i skiver
salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Krydr steaks med salt og peber og steg dem i 1 tsk. olie til de er medium rare (ret røde). Lad steaks'ne hvile på en tallerken. 

2. Steg løg i resten af olien i en wok 3-4 min. 

3. Tilsæt ingefær, forårsløg og karrypasta og steg kort. 

4. Tilsæt bouillon og kikærter og bring i kog. Lad det simre uden låg 10 min. 

5. Skær steaks i tynde skiver og rør i retten. Kog 1 min. 

6. Smag til med salt og peber og server med kogte basmatiris eller naanbrød.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar