søndag den 29. maj 2016

Sukkerfri Koldskål




Jeg elsker koldskål, men den traditionelle version med almindelige kammerjunkere er noget af en kaloriebombe, så jeg prøver for tiden lidt opskrifter af.

Jeg har også været på udkig efter alternativer til kammerjunkerne. I denne koldskål har jeg Easis kammerjunkere. De smager ok, men ikke ret meget af kammerjunkere. Til gengæld er de sukkerfri, fedtfattige og fiberrige. Men ærligt - jeg vil hellere have Kelloggs special K i, så. 

Sukkerfri Koldskål til 4 personer


Ingredienser:

2 æggeblommer
2 tsk. vanillesukker
½ liter A38 (jeg bruger økologisk 0,5 %)
½ liter kærnemælk
1 usprøjtet citron
flydende sødemiddel tilsvarende 45 g. sukker

Fremgangsmåde:

1. Pisk æggeblommerne sammen med vanillesukker.

2. Riv citronskal fint og rør det i æggeblommerne.

3. Rør A38 og kærnemælk i. 

4. Rør sødemiddel i og smag til med citronsaft. Server med f.eks. special K.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar