søndag den 20. august 2017

Vegetarisk Lasagne med Ratatouillesauce




En forholdsvis klassisk lasagne med masser af grøntsager og italiensk smag. Hvis man ikke ønsker en vegetarisk lasagne, kan man erstatte soy4you med 250 g. hakket oksekød. Hvis man på den anden side ønsker en vegansk lasagne, kan man selv lave en bechamelsauce af sojamælk og udelade osten.

Vegetarisk Lasagne med Ratatouillesauce til 2-3 personer


Ingredienser:

200 g. friske lasagneplader
½ liter bechamel- eller mornaysauce
50 g. revet parmesan

1 løg, hakket
50 g. Soy4You granulat udblødt 10 min i 2½ dl. grønsagsbouillon
1 spsk. olie
½ ds. hakkede tomater
1 tsk. tørret oregano
salt og peber

1 løg, hakket
2 fed hvidløg, hakket
1 lille squash, tern
2 tomater, tern
1 rød peber, tern
1 spsk. olie
1 tsk. oregano
salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Steg det ene løg og hvidløg i olie ca. 1 min.

2. Tilsæt squash, tomater og peberfrugt og steg ca. 10 min. til det hele er mørt og kogt lidt sammen.

3. Krydr med oregano, salt og peber.

4. Steg løg og Soy4You et par minutter i olie.

5. Tilsæt hakkede tomater og kog ca. 5 min uden låg. Krydr med oregano, salt og peber.

6. Hæld sammen med ratatouillesaucen og bland godt.

7. Hæld lidt bechamelsauce i bunden af et ovnfast fad.

8. Læg først lasagneplader, så ratatouillesauce og til sidst lidt bechamelsauce i fadet. Gentag til alt er brugt. Hold øje med at der er nok af det hele til alle lag. Slut med bechamelsauce.

9. Drys med ost og gratiner i ovnen 30 min ved 185 grader. 

10. Lad lasagne stå på køkkenbordet 10 min før den serveres.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar