tirsdag den 8. maj 2018

Nudelsalat med Falafler og Sojadressing




Om sommeren kan eg godt lide, at min mad er let og gerne også kold, så den kan spises på altanen.

Til denne salat har jeg brugt færdige falafler fra supermarkedet. Jeg foretrækker Nutana Spicy Falafler, men køb din favorit eller lav dem selv. Du kan naturligvis også erstatte falaflerne med frikadeller, kylling, laks eller noget helt andet.

Til dressingen brugte jeg et helt nyt produkt fra Kikkoman, som hedder Ponzu. Det er en sojasauce tilsat citron og den smager helt fantastisk. Hvis du ikke vil købe den kan du tilføje citronsaft til dressingen.

Nudelsalat med Falafler og Sojadressing til 2 personer


Ingredienser:

200 g. fuldkornsnudler
1 pakke falafler (200-250 gram)
olie til stegning
150 g. edamamebønner, optøede
2 forårsløg, i tynde skiver
½ agurk, lange papirtynde strimler
1 avocado, tern
2 gulerødder, revne
½ pose spæde salatblade, skyllede
2 spsk. Ponzu sojasauce
1 spsk. olivenolie
salt og peber

½ potte koriander, hakket
2 spsk. sesamfrø

Fremgangsmåde:

1. Kog nudlerne i letsaltet vand, hæld vandet fra og afkøl nudlerne i koldt vand. Lad dem dryppe af og klip dem i lidt mindre stykker med en stor saks.

2. Steg falaflerne i olie til de er gennemvarme.

3. Anret nudler i bunden af to skåle og skub en smule op i den ene side. Anret grøntsagerne rundt i skålen så alt har sit eget hjørne. 

4. Rør Ponzu og olie sammen og krydr med salt og peber. Hæld over salaterne.

5. Anret falafler øverst og drys med koriander og sesam. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar