lørdag den 5. maj 2012

Reste-omelet




Jeg plejer at tillægge det mine jyske aner (som rent faktisk er fynske, men et eller andet sted ser jeg mig selv som jyde) at jeg så vidt muligt benytter enhver form for rester i min madlavning. Dog ikke på bekostning af, at maden er lækker og velsmagende. Min reste-omelet er en af klassikerne, da ALT kan indgå, og den kan spise både til frokost og til aftensmad. I dag fandt jeg tun, asparges og majs i køleskabet, så det blev dagens fyld, men alle typer kød og grønsager kan bruges. Jeg havde desuden et bæger pastauriserede æggehvide, som jeg erstattede det ene æg med. Jeg skriver opskriften, som jeg lavede den i dag. Pæn er omeletten bestemt ikke, men den smagte fantastisk.


Reste-omlet til 1 person


Ingredienser:

2 æg
½ dl. mælk
2 skiver ost
1 dl. majs
5 asparges
1/3 ds. tun i vand

Fremgangsmåde:

1. Pisk æg og mælk sammen og  hæld det på en varm stegepande med lidt olie. Drys med salt og friskkværnet peber og steg til omeletten er næsten sat.

2. Læg osteskiverne på den ene halvdel, læg kød og grønsager (evt. snittet) over og klap omeletten halvt sammen. Steg ved svag varme ca. 3-5 min.

3. Vip omeletten over på en tallerken og server, evt. med brød og/eller salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar