torsdag den 22. november 2012

Pasta med Skinke og Grønsagssauce



Pasta kan de fleste lide, og ikke et ondt ord om de fine italienske pastaretter med svampe og fløde og alkens gode sager. Men til hverdag skal det være hurtigt og sundt, og det behøver ikke altid være så fint. Så længe det bare smager godt.

Inspirationen til denne pastaret fandt jeg i magasinet Woman. Ja, der var en tid, for længe siden, før jeg kendte til blade om madlavning, hvor det var det blad jeg købte ;) Retten er baseret på frisk pasta og masser af grønsager og man kan med fordel udskifte grønsagerne med det man lige har i køleskabet. Dog bør tomaterne bevares, da de er en del af "saucen". 

Pasta med Skinke og Grønsagssauce til 2 personer


Ingredienser:

250 g. frisk pasta, skær tværs gennem pastaen, så den bliver kortere
1 løg
2 fed hvidløg
4 forårsløg
2 gulerødder
6 tomater
2 dl. grønsagsbouillon
200 g. skinkestrimler
2 spsk. pinjekerner
1 spsk. olie
2 tsk. salt
friskkværnet peber
revet parmesanost

Fremgangsmåde:

1. Hak løg og hvidløg fint, riv gulerødderne, skær tomaterne i små tern og snit forårsløgene. 

2. Steg løg og hvidløg i olie til de er klare.

3. Tilsæt gulerod og forårsløg og steg et par minutter.

4. tilsæt tomater og bouillon og kog ca. 10 min. 

5. Kog pastaen 3-4 min. 

6. Tilsæt skinke, pinjekerner, salt og peber, vend pastaen i.

7. Server med parmesanost på toppen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar