søndag den 3. marts 2013

Pølsehorn



Imorgen skal jeg på road-trip med tøserne, og i den forbindelse har jeg lovet at bage pølsehorn. Det blev til den næsten HELT traditionelle af slagsen fra Amo. En hvid dej, som jeg kun har ændret lidt i ved at nedsætte fedtstofmængden og gøre den vegetabilsk, og en pølse som er nøglehulsmærket. 


Pølsehorn, 32 stk.


Ingredienser:

500 g. mel
½ dl. olie
50 g. gær
1 æg
2½ dl. vand
1 spsk. sukker
1 tsk. salt
16 nøglehulsmærkede hotdogpølser fra Langelænder
½ dl. ketchup

1 æg

Fremgangsmåde:

1. Opløs gæren i vandet og tilsæt olie, æg, sukker og salt. Tilsæt melet lidt efter lidt og ælt godt igennem.

2. Del dejen i 4 stykker og rul dem ud til cirkler. Hver cirkel deles i 8 stykker, der lægges en stribe ketchup på det bredeste sted og en pølse ovenpå. Rul sammen fra den brede til den smalle ende og læg på bagepapir. Hæver tildækket 45 min.

3. Hornene pensles med æg og bages 10 min ved 200 grader.

ProPoints: 3 points per pølsehorn


Ingen kommentarer:

Send en kommentar