søndag den 12. maj 2013

Chokoladecookies med Peanuts



Jeg får gæster i weekenden, og jeg synes det er hyggeligt at kunne servere lidt hjemmebag til kaffen. Det skal dog ikke være alt for massivt, da de også gerne skal kunne spise lidt af aftensmaden, og så er cookies et godt valg. Disse cookies er en blanding af sød småkagedej med syrlig limeskal, bitter mørk chokolade og salte peanuts. Det spiller bare helt perfekt og man får ikke så nemt for meget af alt det søde. Jeg bruger muscovadosukker, da det giver dejen en lækker farve og super karamel-agtig smag, men det kan sagtens erstattes af rørsukker eller helt almindeligt sukker.

Chokoladecookies med Peanuts, 24 stk.


Ingredienser:

125 g. blødt smør
90 g. lys muscovadosukker
1 æg
90 g. mel
20 g. havregryn
½ tsk. bagepulver
1/4 tsk. salt
100 g. mørk chokolade
revet skal af 1 lime
1 dl. saltede peanuts

Fremgangsmåde:

1. Pisk smør og sukker sammen med en el-mikser. Pisk ægget i.

2. Bland mel, havregryn, bagepulver og salt og rør det i dejen.

3. Hak chokoladen groft og tilsæt den sammen med limeskal og peanuts.

4. Læg dejen på et stykke husholdsningsfilm og pak det om dejen mens du former en pølse der er ca. 5 cm. tyk. Læg i fryseren i 30 min. 

5. Skær pølsen i 24 skiver og læg dem på bagepapir på to bageplader.

6. Bag ca. 10 min ved 180 grader og afkøl inden de puttes i en kagedåse.

ProPoints: 3 points per cookie




Ingen kommentarer:

Send en kommentar