fredag den 3. maj 2013

Citronmuffins



I sidste uge havde vi en lockout aktion, hvor vi skulle medbringe "rævekager" til uddeling blandt gågadens handlende. De såkaldte rævekager måtte heldigvis laves efter egne ønsker, så jeg besluttede at bage en frisk citronmuffin, som jeg fandt i det nyeste nummer af Magasinet Mad. Opskriften fungerede utroligt godt. Kagen er frisk og luftigt uden at klæbe, og den syrlige glasur passer godt til den friske kage. Jeg skriver opskriften, som jeg lavede den. 

Citronmuffins, 12 stk


Ingredienser:

150 g. smør
200 g. sukker
3 æg
200 g. mel
1 tsk. bagepulver
1½ citron, økologisk

250 g. flormelis
1 spsk. citronsaft
vand

Fremgangsmåde:

1. Smelt smørret og lad det afkøle lidt.

2. Pisk smør og sukker godt sammen. Tilsæt 1 æg ad gangen og pisk godt.

3. Bland mel og bagepulver og pisk det i dejen. 

4. Riv skallen af de 1½ citron fint og pres saften af 1 citron. Rør det i dejen. 

5. Fordel i 12 store muffinforme, gerne sat i en muffinbradepande eller silikoneforme, og bag 10-15 min ved 175 grader. Lad kagerne køle af.

6. Rør flormelis med citronsaft og vand og fordel over kagerne. 

ProPoints: 9 points per muffin

2 kommentarer:

  1. Hej. Tak for at du deler. fandt link til din opskrift hos strikkefuglen, og jeg gaar igang med den nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. God fornøjelse :) Jeg håber, at de bliver super gode! :)

      Hilsen,
      Tina

      Slet