fredag den 28. juni 2013

Mexicansk Vegetarlasagne

Ugens tema: Lasagne






Det mexicanske og det italienske køkken er to af mine absolutte favoritter, så denne lasagne er ren kræs for mig. Konsistens, pasta og tomat fra Italien kombineret med tacosauce, bønner og majs fra Mexico. Lasagnen kan nemt tilsættes hakket oksekød, hvis man ikke er til det der med vegetarmad ;) Men den mangler bestemt ikke noget. Den er fyldt og mættende selv om de er uden kød. Bønnerne er et glimrende protein-alternativ. Hvis man ønsker en mildere lasagne skiftes tacosaucen blot ud med en mildere variant. Jeg har nemlig brugt den stærkeste. Opskriften stammer fra februars nummer af magasinet Mad!

Mexicansk Vegetarlasagne til 2 personer


Ingredienser:

½ dåse kidneybønner
140 g. majs
½ løg
4 forårsløg
½ potte koriander
½ tsk. oregano
1/4 tsk. spidskommen
salt og peber

½ karton tomatpassata
6 lasagneplader
1 dl. hot tacosauce
100 g. revet ost 13 %

Fremgangsmåde:

1. Skyld kidneybønnerne i en si og bland dem i en skål med majs, hakket løg, forårsløg i ringe, grofthakket koriander, oregano, spidskommen, salt og peber.

2. Hæld lidt passata i bunden af et ildfast fad og læg 2 lasagneplader over. 

3. Dæk med halvdelen af fyldet, passata, tacosauce og lidt ost.  Læg endnu et lag lasagneplader på og gentag.

4. Hæld resten af passata og tacosauce over det øverste lasagnepladelag og drys med resten af osten.

5. Dæk fadet med folie og bag 25 min ved 200 grader. Tag folien af og gratiner 10 min. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar