fredag den 25. oktober 2013

Pasta med Kylling Bolognese




En lidt anderledes version af den kendte bolognese. Denne gang lavet med hakket kylling, som vi, ifølge sundhedsstyrelsens nye anbefalinger, gerne må spise noget mere af. Smagen er lækker krydret uden at være stærk, og da jeg havde en rest tortellini i fryseren, valgte jeg at bruge det i stedet for almindelig pasta. Det kan klart anbefales.

Jeg fik et rigtig godt fif da jeg opdagede Jamie Olivers nye bog og TV program "Save with Jamie". Han fortalte, at han lægger sine friske chili'er i fryseren, når han ikke skal bruge mere, og de kan så tages ud og rives på et lille rivejern direkte i maden når man skal bruge det. På den måde har man nem frisk chili til enhver tid. Bogen udkommer på dansk i november. Jeg har købt den amerikanske version, og det er virkelig et hit her! Masser af ideer til budgetvenlig mad og en hel masse ideer til at bruge diverse kød-rester.

Pasta med Kylling Bolognese til 2 personer


Ingredienser:

200 g. hakket kylling 5 %
½ løg
2 fed hvidløg
2 tsk. olie
2 gulerødder
4 soltørrede tomater
½ spsk. tørret basilikum
1/4 chili
1½ spsk. koncentreret tomatpure
2 dl. hønsebouillon
salt og peber

100 g. pasta
10 blade basilikum
20 g. revet parmesan

Fremgangsmåde:

1. Svits kylling, hakket løg og finthakket hvidløg i olie i 3-4 min.

2. Tilsæt groftrevne gulerødder og soltørrede tomater i strimler og svits yderligere et par minutter.

3. Tilsæt basilikum, finthakket/revet chili, tomatpure og bouillon og lad det simre 10 min under låg. 

4. Smag til med salt og peber og server med pasta og drysset med grofthakket basilikum og parmesan. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar