tirsdag den 25. februar 2014

Rucolasalat med Butternut Squash og Pinjekerner




En salat kan redde selv den mest kedelige omgang kød og kartofler eller lignenden, hvis den i sig selv er spændende og farverig, og det var tilfældet hos mig i dag. Jeg prøvede Claus Meyers spaghetti med ragout bolognese af, og det var ikke lige noget jeg fandt super spændende, men sammen med retten fik jeg denne salat fra Nigella Lawson, og den var vildt lækker. Jeg bagte min butternut squash i god tid, så den var kølet godt og grundigt ned, men ifølge Nigella kan den også spises varm i salaten. 

Rucolasalat med Butterneut Squash og Pinjekerner til 2 personer


Ingredienser:

½ butternut squash
½ tsk. salt
½ tsk. gurkemeje
½ tsk. stødt ingefær
2 tsk. rapsolie

50 g. rucola
20 g. rosiner
20 g. pinjekerner
2 tsk. rapsolie
½ tsk. æblecidereddike

Fremgangsmåde:

1. Skær butternut squash over på langs, så du har to kvarte, og fjern kernerne. Skær de to i skiver på ca. 1,5 cm og del hver skive i 4 stykker. 

2. Læg butternut squash i en skål og overhæld med olie, salt, gurkemej og ingefær. Vend godt rundt.

3. Læg butternut squash på bagepapir på en bageplade og bag 20 min ved 200 grader. Vend når de er halvfærdige. Lad dem gerne køle helt af og gem skålen.

4. Fordel rucola, squash, pinjekerner og rosiner på et fad eller to tallerkener.

5. Hæld olie og eddike i skålen og rør godt, så krydderierne fordeles i dressingen. Dryp den over salaten. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar