tirsdag den 18. marts 2014

Fiskeburger med Coleslaw




Jeg synes, at det nogle gange kan være svært at lave torsk på en spændende måde. Det kan lige gå i foliepakker med lækre grøntsager og en klat smør, men én måde er simpelthen ikke nok. Derfor var jeg ikke i tvivl, da jeg fandt opskriften på denne burger - det skulle prøves. 

Burgeren kan sagtens laves med andre typer fisk - f.eks. laks. Samtidig kan den krydrede smag skrues op og  ned efter smag ved at sænke eller øge mængden af tabasco i coleslaw og Cajun krydderi på fisken. Min cajun spice mix er ret spicy, men kan erstattes af noget mildere - f.eks. mexicansk. Min cajun blanding er købt i butikskæden "Normal", som desværre stadig kun er få steder i landet. Kan du ikke finde noget i den retning, så brug en taco- eller fajita krydderiblanding. 

Fiskeburger med Coleslaw til 2 personer


Ingredienser:

1/4 spidskål
2 store gulerødder
1 dl. Cheasy Fraiche
2 tsk. sennep
1 spsk. æblecidereddike
1 spsk. sukker
tabasco
salt og peber

250 g. torskefilet
2 tsk. Cajun Spice Mix
2 tsk. olie
2 store fuldkornsburgerboller
Grønne salatblade

Fremgangsmåde:

1. Snit spidskål fint og hæld det i en skål med en stor tsk. groft salt. Bland og lad det trække 10 min.

2. Skyld kålen og lad den dryppe godt af.

3. Riv gulerødderne groft.

4. Rør Cheasy Fraiche sammen med sennep, eddike og sukker og smag til med tabasco, salt og peber.

5. Torsken krydres på alle flader med cajunkrydderi og steges 3-4 min på hver side i olie til den er netop gennemstegt.

6. Spidskål, gulerødder og dressing vendes sammen. 

7. Burgerbollerne varmes, flækkes og fyldes med salatblade, fisk i flager og coleslaw. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar