mandag den 5. maj 2014

Linsefrikadeller




Når man siger linsefrikadeller er der mange der tænker noget i retning af "tørt og smagsløst", men det behøver overhovedet ikke, at være tilfældet. Jeg er på ingen måde veganer, så hvis det var sådan veganermad smagte, så spiste jeg det slet ikke.

De her frikadeller er lækre og saftige og fulde af god asiatisk smag fra ingefær og sojasauce. 

Opskriften har jeg fundet hos Anne på bloggen Lykkeglimt

Jeg spiste frikadellerne med couscous og en rest rødbedesalat, men de kan spises med det meste tilbehør.

Linsefrikadeller til to personer


Ingredienser:

100 g. røde linser
1 løg
40 g. hasselnødder
2 cm ingefær
½ tsk. sambal oelek
2 spsk. sojasauce
1½ spsk. mel
olie

Fremgangsmåde:

1. Kog linserne i 20 min og hæld dem i en fin si. Lad dem dryppe af et godt stykke tid.

2. Skær løg i både og læg dem i en blender eller minihakker med linser, nødder, ingefær, sambal oelek og sojasauce. Blend til en lind masse.

3. Tilsæt mel, der skal måske mere i end der står, til konsistens er fast.

4. Varm olie i en pande og steg 6-8 frikadeller. Mine blev noget flade, men smagte godt alligevel. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar