tirsdag den 17. juni 2014

Rødspætter i Kokosmælk




Det er ikke ret tit jeg bruger fisk i orientalsk mad lige med undtagelse af rejer, men der er rig mulighed for at kombinere den sunde fisk med de lækre asiatiske smagsnoter. 

Jeg er ikke super vild med de friske rødspætter jeg kan købe i supermarkedet. De er små og ofte lidt seje. I stedet køber jeg frosne MSC-mærket rødspættefiletter. De er store og tykke og virkeligt lækre. 

Rødspætter i Kokosmælk til 2 personer


Ingredienser:

300 g. rødspættefilet
200 g. grønne bønner
2,5 dl. kokosmælk light
1 1/2 spsk. grøn karrypasta
1 spsk. fiskesauce
1 tsk. sukker
limesaft
1/2 dåse bambusskud
1 grøn chili i skiver
1/2 bdt. koriander

Fremgangsmåde:

1. Skær fisken i store stykker, ca. 4x4 cm.

2. Bring kokosmælk i kog i en wok og tilsæt karrypasta. Lad det koge et par minutter. Smag til med fiskesauce, sukker og limesaft.

3. Skru ned for varmen og læg fisk og bønner i kokosmælken. Lad det simre 6-8 min. under låg.

4. Vend bambusskud og chili i og varm igennem et par minutter. 

5. Server med jasminris og hakket koriander. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar