torsdag den 21. august 2014

Røget Hellefisk med Avocadosalat




Mad på 10 min, som smager af forkælelse - det er der bare brug for nogle dage. Jeg er som nyligt normaliseret skolelærer nogle dage temmelig sent hjemme, og så er det vigtigt for mig, at jeg enten kan varme en rest eller kan smide et lækkert måltid sammen på max 15 min - gerne mindre. Denne ret består af brød med lækker røget hellefisk og en avocadosalat fuld af forkælelse. 

Røget Hellefisk med Avocadosalat til 2 personer


Ingredienser:

200 g. groft brød
125 g. røget hellefisk

4 salatblade
2 små eller 1 stor avocado
4 radiser
1 stor snackpeber eller 1 rød peber
1 spsk. citronsaft
2 spsk. klippet purløg
salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Skær avocado i tern og læg i en skål. Vend med citronsaft.

2. Skær peberfrugt i små tern og radiser i skiver. Vend i avocadoen sammen med purløg og smag til med salt og peber.

3. Anret brødet på 2 tallekerner og læg salatblade og hellefisk ovenpå. Top salaten øverst og server. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar