onsdag den 4. november 2015

Pastagryde med Oksekød og Tomatsauce




Jeg kan rigtig godt lide, når maden tilberedes i en enkel gryde eller et enkelt fad. Så kan jeg nemlig få ryddet alt af vejen mens maden laves færdig, og der er et minimum af opvask efter måltidet. 

I bund og grund er denne opskrift en spaghetti bolognese, men den er designet så pastaen koges direkte i kødsaucen, og der er derfor kun en gryde og et par tallerkener, der skal vaskes op.

Pastagryde med Oksekød og Tomatsauce til 2 personer


Ingredienser:

1 løg, hakket
2 fed hvidløg, hakket
2 gulerødder, groftrevne
200 g. hakket oksekød
½ spsk. olie
salt og peber
1 ds. hakkede tomater m. basilikum og oregano
2,5 dl. oksebouillon
120 g. pasta, gerne fuldkorn

20 g. revet parmesan
1 håndfuld basilikum, grofthakket

Fremgangsmåde:

1. Brun kødet i olie i en gryde. Krydr med salt og peber.

2. Tilsæt løg, hvidløg og gulerødder og steg 3-5 min.

3. Tilsæt tomater og bouillon og lad retten simre uden låg 10 min.

4. Tilsæt pasta og lad retten simre under låg 10-15 min til pastaen er færdig. 

5. Smag til med salt og peber og server drysset med parmesan og basilikum. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar