lørdag den 2. januar 2016

Andebryst med Indisk Dahl




En juleklassisker i selskab med en af mine indiske favoritter. Dahl er en slags krydret grød kogt af linser, løg og tomat. Det er monster sundt, fuld af kostfibre og så smager det lækkert af varmere himmelstrøg. 

Andebryst med Indisk Dahl til 2 personer


Ingredienser:

2 andebryster
salt og peber

1½ dl. røde linser
4 dl. vand
1 løg, hakket
2 fed hvidløg, hakket
4 tomater, i små tern
1 spsk. karry
1 tsk. cayennepeber
salt

½ potte koriander
mangochutney

Fremgangsmåde:

1. Kog linserne i vandet 20 min og hæld vandet fra.

2. Rids andebrysterne på skindsiden og steg dem 10 min med skindsiden ned af for god varme. Vend dem derefter og steg 10 min mere. Lad dem hvile ca. 5 min. Krydr med salt og peber.

3. Hæld lidt andefedt på en pande og steg løg uden at det tager farve i nogle minutter.

4. Tilsæt hvidløg, tomat, karry og cayennepeber og steg kort.

5. Tilsæt linserne og lidt vand og kog 10 min på panden. Tilsæt lidt mere vand hvis det er nødvendigt. Smag til med salt. 

6. Skær andebrysterne i tykke skiver og server med dahl, et drys hakket koriander og mangochutney. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar