søndag den 14. februar 2016

Tigerrejer i Karry med Vanilleris




Lækker curry med grøntsager, kokos og tigerrejer med mit favorittilbehør - vanilleris. Det er ren forkælelse, når jeg laver disse ris, og du bør helt sikkert prøve dem af, enten til denne curry eller noget andet asiatisk.

Tigerrejer i Karry med Vanilleris til 2 personer


Ingredienser:

Curry:
½ løg, finthakket
1 fed hvidløg, finthakket
½ spsk. olie
½ spsk. karry
150 g. gulerødder, tynde skiver
200 g. tigerrejer uden skal, haleviften fjernet
200 g. babymajs i kvarte på langs
100 g. babyspinat, skyldet
salt

Vanilleris:
½ løg, finthakket
½ spsk. olie
1 tsk. fennikelfrø
2 kardemommekapsler
½ vanillestang, flækket
25 g. cashewnødder
1,5 dl. basmatiris
4 dl. vand
20 g. smør, små tern
salt

Fremgangsmåde:

1. Brun løg til vanilleris let i olie i en gryde et par minutter.

2. Tilsæt fennikelfrø, kardemommekapsler, vanillestang og cashewnødder og steg 2 min ved svag varme.

3. Tilsæt ris og rør godt. Tilsæt vand, bring i kog og lad risene koge 10 min under låg. Tag af varmen og lad risene trække ca. 5 min.

4. Steg løg, hvidløg og karry i olie i wok 2 min.

5. Tilsæt gulerødder og steg kort. Tilsæt kokosmælk og kog 5 min.

6. Tilsæt tigerrejer og majs og lad det koge 3 min. Vend spinat i og kog til den er faldet samme. Smag til med salt.

7. Rør smør i risen og smag til med salt. Server til curry. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar