torsdag den 4. maj 2017

Fyldte Auberginer med Hakket Oksekød




Aubergine er en af de grøntsager, som jeg ikke rigtig har fået ind i mine ugentlige madplaner. Jeg har oplevet det som noget smatværk uanset hvad, jeg har gjort. 

I denne omgang er auberginerne fyldt med hakket oksekød og tomater, og det fungerer enormt godt, da auberginen bliver det cremede indslag.

Fyldte Auberginer med Hakket Oksekød til 2 personer


Ingredienser:

2 auberginer
½ spsk. olie

1 løg, hakket
½ spsk. olie
200 g. hakket oksekød
1 peberfrugt, små tern
1 tomat, små tern
1 fed hvidløg, hakket
½ chili, hakket
salt og peber

½ peberfrugt, fine strimler
1 tomat, små tern
½ dl. kogende vand
½ spsk. koncentreret tomatpure
½ håndfuld basilikum

400 g. kartofler
1 spsk. olie
krydderier

Fremgangsmåde:

1. Halver auberginerne og pens skærefladen med olie. Sæt dem i et ovnfast fad med skærefladen op ad og bag dem 15 min ved 250 grader og grill elementet tændt.

2. Steg løget kort i olie. Tilsæt oksekød og brun godt.

3. Tilsæt tomater, peberfrugt, hvidløg og chili. Stegt 3-4 min og krydr med salt og peber.

4. Skrab kernerne ud af auberginerne og fyld fyldet i. Læg tomat og peberfrugt ovenpå.

5. Rør kogende vand og tomatpure sammen og dryp det over fyldet. 

6. Vend kartofler med olie og krydderier og sæt dem i ovnen med auberginerne ved 250 grader (uden grill) ca. 25 min. Server med et drys basilikum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar